Publicat per

PAC 1: Disseny universal

Escola de cuina al Centre Cívic Can Gili de Granollers

Escola de cuina: productes de tardor i hivern

L’escola de cuina segueix traient fum! Tant si no tens ni idea de cuina com si el que vols és millorar les teves receptes, no et perdis aquest curs. Aprèn a cuinar les
millors receptes amb productes de tardor i d’hivern.
Dilluns, del 9 al 30 d’octubre de 2023, de 19 a 21 h
Preu: 26,40 € (4 sessions)
Preu per a més joves de 26 anys i més grans de 60 o persones aturades: 19,76 € (4 sessions)
A càrrec d’Elena Matencio
Suplement de 16 € en concepte de material
Lloc: Centre Cívic Can Gili

“En aquesta primera activitat experimentarem com els elements que configuren un espai ens comuniquen i ens orienten sobre com interactuar amb ells”.
“Es tracta d’escollir una activitat que estigui relacionada amb la cura i la salut i que es desenvolupi en un espai públic o privat, interior o exterior. És important tenir en compte l’espai on es desenvolupa l’activitat escollida, ja que ha ser un lloc on diverses persones facin servir conjuntament els elements i les diferents zones disponibles”.

He triat com a activitat un dels cursos de cuina que s’ofereixen des de la xarxa de centres cívics de Granollers. En concret l’escola de cuina que es realitza al centre cívic Can Gili de Granollers. És una activitat que té relació amb la cura tant física com mental, en tant que tracta de l’alimentació a través de tallers pràctics de cuina i també la socialització dels assistents, prenent com a fil conductor l’activitat de cuinar.

Centre Cívic Can Gili

El Centre Cívic Can Gili pertany a la xarxa de centres cívics de l’Ajuntament de Granollers. Es troba en una antiga masia rehabilitada l’any 1987 al barri de Can Gili, a l’oest de la ciutat. Can Gili és un barri limítrof amb Canovelles i Lliçà d’Amunt, a les afores de Granollers. Limita amb el Barri del Congost (la Barriada Nova) i està físicament separat de la resta de Granollers per la línia de tren de R3 L’Hospitalet-Vic-Puigcerdà i la carretera de Granollers a Lliçà d’Amunt, que connecta amb la C-17.

El Centre Cívic de Can Gili ofereix serveis d’informació, assessorament a grups i associacions, cessió i lloguer d’espais, punts d’accés públic a internet, espai de relació (grup de dones de Can Gili), l’espai Kanalla i el punt nadó, bar-cafeteria i espais per a entitats. Hi trobem les entitats Associació de veïns de Can Gili, el Club de Futbol Finsobe (nom popular del barri, degut a que es va construir com a vivendes pels treballadors de la desapareguda empresa Finsobe), amb el camp just al costat del centre cívic, el Club de Wargames Consejo de Sabios i el Centro Cultural Andaluz de Granollers.

Per a la realització de tallers de cuina, el centre cívic compta amb una aula-taller equipada amb cuina (vitroceràmica, forn, microones, encimera, pica, estris de neteja, nevera) i taules de treball d’acer inoxidable pels alumnes.

Fotografia de la part posterior del centre cívic

Fonts d’informació

“Centre Cívic Can Gili”. Web de l’Ajuntament de Granollers.
(2023) https://www.granollers.cat/xarxa-centres-civics/centre-civic-can-gili

Debat1el PAC 1: Disseny universal

1. Martí Delclòs Miret says:

Hola Jordi, l’activitat escollida és original i pot donar molt de joc al llarg de l’assignatura, però falta per penjar les imatges i el plànol de l’espai.